קטע מהעבודה

כאשר הורים מסוימים מקבלים את הידיעה שילדם אובחן כסובל מתסמונת ADHD  מדובר עבור הורים רבים בהודעה דרמטית. ילדם שלהם, שנחשב עד כה לילד רגיל עם מספר בעיות, מאובחן פתאום באופן רשמי כסובל מתסמונת מוכרת בספרות הרפואית. בהתאמה לכך-אותם הורים מפתחים דפוסי התמודדות שונים  עם הסיטואציה החדשה שנוצרה, גם עבור שאר המשפחה מדובר בחוויה מטלטלת-לפתע האח מאובחן כ"חולה". מטרת עבודה זו היא להציג מספר סוגים של התמודדות ההורים עם האבחון, כפי שהם עולים מן הספרות המחקרית.

ילד שמאובחן עם תסמונת ADHD  שונה משאר הילדים ממספר בחינות. ראשית, עצם האבחון של ילד גורר השלכות על אורח החיים שלו ועל ציפיות ההורים ממנו (Kendall 1998) מתוך שינוי של אותם ציפיות, מגיעה במקרים רבים גם שינוי של התנהגות כלפי הילד-ההורים תופסים אותו באופן שונה ותפיסה זו עשויה להקרין בתורה גם על שאר חברי המשפחה. בנוסף, תפיסת הזרות של הילד המאובחן עשויה לגרום למצב בו הוא לא מקבל את תשומת הלב הדרוה לו על מנת שתהיה לו התפתחות תקינה. חוסר תשומת לב זזה עשוי להתבטא בין היתר גם באגרסיביות-הן כלפי גורמים חיצוניים והן כלפי אחים אחרים בבית-עליהם הילד יכול לפרוק את הכעסים שלו-וזאת בניגוד להורים שמהווים גורמי סמכות ובהם לא ניתן "לפגוע".  מהאמור לעיל אנו למדים שבמצבים בהם ההורים לא יעברו באופן מוצלח את הילד המאובחן ויגיעו להכלת המצב החדש-לא ישפיעו על הילד בלבד אלא הם עשויים לגרום למצב בו חוסר הקבלה של הילד מהווה מקור לקונפילקטים בין שאר חברי המשפחה. Kendall 1998))


תוכן עניינים

ציטוטים

הורים לילדים עם ADHD-מאפייני התמודדות

ADHD והפרעות שינה

פרטים נוספים

מטלה אקדמית בנושא הפרעות קשב והיפראקטיביות

מק"ט

880365 

מספר עמודים

5

מספר מילים

1808

מספר מקורות בעברית

2

מספר מקורות באנגלית

8

מחיר (כולל מע"מ)

199.90 ₪


אפשרויות תשלום

אפשרויות התשלום לרכישת החומר האקדמי הם: כרטיסי האשראי המוכרים בארץ מכל הסוגים, PayPal, או העברה בנקאית (בתיאום טלפוני מראש ) 24 שעות ביממה.
מיד לאחר ביצוע ואישור התשלום העבודה תשלח למיל שהוזן בעת הרכישה. לתיאום תשלום דרך הטלפון ניתן להתקשר לטלפון מספר: 052-4041788


Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /home/academicstock/public_html/detail-page.php on line 444